Częstym problemem są wadliwe pompy wtryskowe paliwa. Należy dowiedzieć się, co możemy zrobić sami, a także czego unikać. Koszty naprawy mogą się szybko sumować. Jeśli nie mamy pewności, co jest nie tak z naszą pompą wtryskową, zlećmy sprawdzenie mechanikowi. Możemy zaoszczędzić pieniądze na naprawie, jeśli potrafimy samodzielnie zdiagnozować problem. Warto się zapoznać się z pięcioma najważniejszymi objawami wadliwej pompy wtryskowej.
Problemy z wadliwą pompą wtrysku paliwa
Problemy z pompą wtryskową mogą powodować słabą pracę samochodu. Problemy te mogą powodować spowolnienie pracy samochodu, przerwy w zapłonie, a nawet awarię silnika podczas testów emisji. Poniżej wymieniono niektóre znaki ostrzegawcze, które mogą oznaczać uszkodzoną pompę wtrysku paliwa: nasz samochód może w ogóle się nie uruchomić. Może to spowodować rozładowanie akumulatora i dodatkowe obciążenie systemu startowego. Jeśli nie mamy pewności, jak naprawić uszkodzoną pompę paliwa, oto kilka wskazówek. Jeśli mieliśmy problemy z przebiegiem gazu w swoim aucie, być może mamy uszkodzoną pompę wtrysku paliwa. Poniżej wymieniono osiem najczęstszych objawów awarii pompy paliwa. Chociaż którykolwiek z tych objawów niekoniecznie musi oznaczać uszkodzenie pompy paliwa w naszym samochodzie, objawy te należy traktować poważnie. W niektórych przypadkach uszkodzona pompa paliwowa może nawet spowodować unieruchomienie pojazdu. Jeżeli nasze auto to diesel naprawa pompy wtryskowej staje się koniecznością. Kolejnym objawem awarii pompy paliwowej jest przegrzanie. Jeśli mamy skłonność do zatrzymywania się i ruszania, pompa paliwa w naszym samochodzie może się przegrzać i spowodować przegrzanie silnika. Jeśli zauważymy, że zdarza się to często, powinniśmy dać silnikowi czas na ostygnięcie. Jeśli problem pojawił się kilka razy, przyczyną może być uszkodzona pompa paliwa.
Możemy się zastanawiać, ile będzie kosztować naprawa niesprawnej pompy wtryskowej. Dobrą wiadomością jest to, że naprawa niesprawnej pompy paliwowej nie jest trudna i nie wymaga dużej wiedzy technicznej. Większość pojazdów ma szybkozłącze na module pompy paliwa, a przekaźnik znajduje się w skrzynce bezpieczników. Możemy również odłączyć węże doprowadzające paliwo i pompę za pomocą lampki kontrolnej. Jeśli lampka testowa zapali się bez ciśnienia, oznacza to, że pompa paliwa jest uszkodzona i może wymagać wymiany.