Wizualizacje pomieszczeń 3D służą przede wszystkim do celów marketingowych i stanowią reklamową formę prezentacji wnętrza nieruchomości. Jest to doskonałe rozwiązanie, często wykorzystywane przez deweloperów oraz architektów w celu prezentacji wnętrza najciekawszych mieszkań. Rzuty 3D mogą być wykonane w dowolnej kolorystyce, a także kształcie i teksturach. Dodatkowo mogą być one puste albo w pełni umeblowane z wykorzystaniem niewielkich modeli 3D mebli.
Skuteczne rzuty mieszkań 3D
Dodatkowo rzuty kondygnacyjne nieruchomości mogą być także zaprezentowane w pełnym otoczeniu nieruchomości. W ten sposób możliwe jest pokazanie wszystkich pięter budynku, a meble i kolorystyka wnętrza mogą być dopasowane do wybranej aranżacji. Dzięki temu kondygnacja może doskonale zaprezentować się na karcie lokalu oraz może nawiązywać do zewnętrznej wizualizacji budynku. Istotny jest dokładne rzuty 3d mieszkania. Dodatkowo profesjonalnie wykonane rzuty pomieszczeń 3D mogą być także prezentowane w formie animacji. Pozwala to zaprezentować najciekawsze lokale w inwestycji, ale również penthousy czy mieszkania o największej powierzchni. Jest to ekskluzywny element karty lokalu i dodatkowo zwiększa prestiż oferty. W wizualizacji warto pokazać kilka istotnych elementów, jak na przykład wygodny salon, funkcjonalną kuchnię czy przestronne sypialnie. Klienci także zwracają uwagę na łazienkę, naturalne tarasy czy balkony, a także na przydomowe biura. Warto także zaakcentować inne, wielofunkcyjne pomieszczenia. Dzięki temu rzuty mieszkań stanowią wręcz nieodłączny element oferty dewelopera, prezentowany w formie karty lokalu. Umożliwia to klientom zapoznanie się z układem poszczególnych pomieszczeń, a także z rozmieszczeniem mebli. Rozwiązanie to dodatkowo pomaga w przyszłej aranżacji mieszkania czy wykonaniu zmian w układzie pomieszczeń. Na rzutach mogą być dodatkowo prezentowane puste wnętrza albo umeblowane.
Kąt, pod jakim jest wykonywany rzut 3D jest uzależniony od oczekiwanego efektu. Zazwyczaj stosuje się ujęcia pokazujące rzuty wnętrz z góry, pod kątem 90 stopni albo pod lekkim kątem 75 stopni. Często deweloperzy wybierają obie metody, które następnie są używane w różnorodnych miejscach reklamowych. Będzie to znacznie bardziej rozbudowane, niż rzuty pomieszczeń 2D i sprawdzi się zwłaszcza w przypadku tych osób, które maja problem z samodzielnym wyobrażeniem sobie wnętrza oferowanych lokali mieszkalnych.